Učenici petih razreda su i ove školske godine, 9.10. krenuli na teren kako bi školske klupe zamijenili učenjem povijesnih i geografskih sadržaja na zanimljiviji i zorniji način u Gaveznici i Krapini istražujući daleku prošlost ljudskog roda i planeta Zemlje.

Prvi dio terenske nastave odvijao se na području jedinog sačuvanog fosilnog vulkana u Hrvatskoj i nalazišta poludragog kamena u Gaveznici pokraj Lepoglave. Penjući se na Kameni vrh, fosilni vulkan i nalazište poludragog kamena ahata, učenici su razgledavali i upoznavali različite vrste stijena i imali priliku saznati nešto više o geološkoj prošlosti našeg planeta te o pradavnim vulkanima Hrvatskog zagorja.

Drugi dio terenske nastave odvijao se u Muzeju krapinskih neandertalaca u Krapini  gdje su  učenici uz stručno vodstvo razgledali muzej  koji na interaktivan način tumači evoluciju čovjeka. Stalni postav muzeja vodi  daleko u prošlost, od najstarije prošlosti Zemlje do početka civilizacije i modernoga doba, s posebnim naglaskom na znamenito otkriće u Krapini i važnost zbirke krapinskih neandertalaca. Svakodnevnica tih prastanovnika prikazana je u filmu koji je učenike posebno zaokupio kao i  zajednica neandertalaca različite dobi i spola, okupljenih u polušpilji oko ognjišta, ali i u svakodnevnim aktivnostima kako bi si lakše predočili život ljudi u starijem kamenom dobu.

Sve ono što su čuli i vidjeli u muzeju o nalazištu Hušnjakovo te geologu i paleontologu Dragutinu Gorjanoviću Krambergeru pokušali su si predočiti tijekom šetnje po samom arheološkom nalazištu.

Poseban interes učenici su pokazali tijekom radionice na kojoj su izrađivali geološki stup.
Učenici su u parovima izrađivali papirnate geološke stupove umetanjem crteža prapovijesnih životinja i biljaka u slojeve Zemljine prošlosti s naznačenim geološkim erama i periodima.

Koliko su sadržaja usvojili na terenskoj nastavi, učenici su na kraju pokazali rješavanjem radnih listića.

Branka Vrbanec, učiteljica povijesti i geografije

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content