Priča jesenskoga šešira bio je mjesečni projekt u kojemu su sudjelovali učenici 5. a, b i c razreda na nastavi Hrvatskoga jezika. Njihov je zadatak bio izraditi jesenski šešir, napisati priču o prirodi u jesen u trodijelnoj strukturi, naučiti je ispričati, a zatim šešir i priču predstaviti u jesenskom tjednu u razredu. Rok je za izradu i predstavljanje šešira bio mjesec dana.
Jesen je čarobno godišnje doba kada priroda postaje prava riznica boja i plodova. Učenici 5. razreda tijekom listopada i studenog uče o književnosti kao umjetnosti riječi i načinima na koji možemo doživjeti i prikazati svijet oko sebe. Naučili su osnovna obilježja lirskoga teksta, saznali što su motivi i pjesničke slike, posebno ističući lirski doživljaj prirode oko sebe. Lirski književni tekstovi na satu književnosti tematski su povezani – jesen i priroda: Dobriša Cesarić Jesen, Antun Branko Šimić, Himnos, Isaac Bashevis Singer, Ole i Trufa.
Uz šuštanje raznobojnog lišća pod nogama, stiže i vrijeme za igru i kreativno stvaranje s učenicima petoga razreda.
Mjesečni projekt “Priča jesenskoga šešira” objedinjuje sve naučeno iz književnosti, pisanoga jezičnog izražavanja i stvaralaštva te usmenog izlaganja. Početkom listopada učenici dobivaju zadatak napraviti jesenski šešir tako da stari zaboravljeni šešir ili kapu ukrase jesenskim plodovima i lišćem. Za ukrašavanje starog šešira i stvaranje prave jesenske čarolije potrebno je puno mašte i malo spretnosti. Šeširu je bilo potrebno nadjenuti ime te napisati popratnu priču u 1. osobi. U jesenskom tjednu, od 10. 11. do 14. 11., na dan prezentacije projekta učenici donose šešir na sat Hrvatskoga jezika te usmeno pred suučenicima iznose svoju priču sa šeširom na glavi. U izradu šešira učenici ulažu golem trud i teško je odlučiti koji je najljepši. Provodi se međuvršnjačko vrednovanje, a konačni rezultat je izbor Mistera šešira i proglašenje najzanimljivije i najbolje priče. Na dan predstavljanja projekta u školu su došli s velikim osmijehom i, naravno, svojim šeširom. Dok su čekali učiteljicu, pokazivali su svoje šešire i divili im se jer su svi bili prekrasni, a na satu smo uživali slušajući pustolovine jesenskih šešira. Na svoj sat govorništva učenici 5. c razreda pozivaju vjeroučiteljicu Nadicu Martinčević, a poslije izlaganja odlaze svoje priče predstaviti učenicima 4. b razreda, dok učenici 5. a odlaze iznenaditi svojim pričama učenike 1. a, a učenici 5. b oduševljavaju učenike 1. b razreda. Tako smo cijeli tjedan uživali gledajući jesenske šešire i, prisjećajući se njihovih pustolovina, u jesenskim šeširima špancirali se školskim hodnicima. Na kraju smo ih izložili na panou u hodniku.
