Učenici nižih razreda naše matične i područnih škola obilježili su 3. prosinca Međunarodni dan osoba s invaliditetom nizom zanimljivih i poučnih aktivnosti. Cilj obilježavanja bio je razvijati empatiju, razumijevanje i poštovanje prema osobama s invaliditetom te osvijestiti važnost inkluzije u svakodnevnom životu.
Kroz razgovor i primjere iz stvarnog života učenici su naučili što je invaliditet, koje sve vrste teškoća postoje te s kakvim se izazovima osobe s invaliditetom susreću. Poseban naglasak stavljen je na to kako im možemo pomoći, ali i kako ih trebamo prihvatiti – bez predrasuda, izbjegavanja, ruganja ili sažalijevanja.
Da bi bolje razumjeli svakodnevicu osoba s invaliditetom, učenici su sudjelovali u nizu praktičnih aktivnosti. Okušali su se u hodanju bez vida, pokušali su pisati bez pomoći ruku, pisati lijevom rukom, hodati na jednoj nozi te se pritom međusobno podržavali. Sudjelovali su i u pantomimi, aktivnosti koja ih je podsjetila kako je to pokušati se sporazumjeti bez riječi, baš kao što to svakodnevno čine mnoge osobe s teškoćama u komunikaciji.
Upoznali su se i s osnovama znakovnog jezika te naučili kako izgleda Brailleovo pismo, što im je dodatno približilo svijet gluhih i slijepih osoba. Veliki interes učenici su pokazali i za Paraolimpijske igre, o kojima su saznali da okupljaju sportaše iznimne hrabrosti, upornosti i snage. Inspirirani njihovim uspjesima, učenici su izradili simbolične medalje kao znak podrške i divljenja svima koji se svakodnevno bore s preprekama.
Učenici su zaključili da osobe s invaliditetom ne treba promatrati kroz njihove teškoće, nego kroz njihove sposobnosti, vrijednosti i snagu koju nose u sebi. Naučili su da je najvažnije pružiti razumijevanje, ohrabrenje, pomoć i jednakost – jer pravo prijateljstvo i zajedništvo ne poznaju prepreke.
